onsdag 6 maj 2009

Tålamodstest på hög nivå...

Pust... nu har denna hektiska vecka äntligen nått halvtid. Just nu sitter jag på tåget från Malmö där jag har kört de första 3 dagarna på kostrådgivarutbildningen och stått i Topphälsas tält under måndagens vårrus. Som vanligt när jag åker med SJ så är det förseningar. Denna gång startade det med 35 minuters stillastående på Malmö Central. Det är sådana situationer som testar ens tålamod och stresstålighet. Att vänta har jag verkligen svårt för. Speciellt om man inte vet hur länge man ska vänta. Handlar det om minuter eller timmar??? Suck. Får väl jobba på det där. I andra sammanhang är jag väldigt duktig på att inte hänga upp mig på petitesser eller att låta saker påverka mig som jag ändå inte själv kan påverka. Får väl bli ett mission för framtiden.
Hur som helst. Väl i Stockholm ska jag bara hem och vända för att tidigt i morgon bitti åka till Östersund. Då blir det föreläsning för diabetessköterskor :-). Något av en favorit faktiskt.

Inga kommentarer: