tisdag 2 november 2010

Morgonjogg i något kallare soluppgång




I Portugal lyckades jag med morgonjogg för första gången i mitt liv utan att bli illamående. En hemlighet var just ordet "jogg" inte löpning. En annan var (inbillar jag mig åtminstone) att jag tog en liten slurk proteinpulver innan jag stack ut. Nu har jag försökt ta med mig denna vana till hemmaplan och jag måste säga att det är underbart. Jag ser det inte som ett löppass utan mer att göra morgonpromenaden på ett nytt sätt. Jag har även bestämt mig för att nöta in en bra joggteknik med framskjuten höft, lätt framåtlut, lätta ben, avslappnat och sist men inte minst lyfta knäna istället för att skjuta ifrån marken. Men, jag har stött på ett problem. Det är väldigt kallt. Ni där ute som brukar springa när det är kallt ute. Vad har ni på er? Imorse höll jag på att frysa rumpan av mig.

Inga kommentarer: